Pàgines

4 de març del 2013

El moment del berenar!


Observació dia : 4 de Març
Aula : El granotet (3 anys)
Escola: EEI Moli d'en Xema

A les 10:40 la mestra ha cridat a tots els infants i els ha convidat a asseurer-se a l'estora en assemblea. Un dels infants no ha arreconat les joguines i esperem tots asseguts a que ell acabi la seva tasca. Quan ja ha passat el temps que la tutora ha pensat que era oportú  ha fet un recordatori a la rutina d'anar al bany, rentar les mans i anar a cercar la bosseta amb el berenar. Ha assenyalat que avui no hi ha aigua a l'escola i que per tant ens rentarem amb tavelloletes i alhora d'anar al bany si estirem la cadena no sortira aigua, per tant no fa falta ho facem.
Per dur a terme la rutina ho hem fet en parelles, per que sols disposam de dos banys. La tutora ha cridat als infants mentres els altres, asseguts a l'estora, esperen el seu torn.
Avui la rutina ha canviat, en no haver de rentar mans i fer-ho amb tavelloletes ho hem fet més aviat.
Els infants un cop que han anat al bany, la tutora els ha esperat amb la tavelloleta per recordar-lis que no hi havia aigua.
Seguidament han anat a cercar la seva bosseta amb el berenar que es troba al passadís. Allà l'han agafat i han triat el lloc on han volgut berenar de les diferents taules i cadires que disposa l'aula. Mentrés els altres infants han passat per la rutina del bany.
Els infants quan s'han assegut han tret el padaç, la seva carmanyola i el botellí d'aigua.
Han començat a berenar..
Els infants quan han tengut problemes per dur a terme colque acció que lis hagi dificultat el berenar demanen a la tutora o a jo ajuda. També ens han demanat si poden deixar colque peça del berenar o ens han mostrat colque tipus de queixa amb els companys.
Pel que fa al moment del berenar el ritme ha estat divers en tots els infants. Cada un té unes característiques pròpies i es fan molt present durant aquesta rutina.
Un cop han anat acabant han arreconat carmanyola, padaç i botellí d'aigua a la seva bosseta i l'han anat a penjar.
Després han agafat la seva jaqueta i se l'han posada per estar preparats per anar al pati. Si encara no ha sonat la musica per anar al pati els infants tornen al seu seient i esperen per poder anar al pati tots plegats.
La rutina del berenar acaba quan sona la música per anar al pati.
Tots plegats hem anat al pati.


Les dues competències que hem treballat són l'argument del que hem fet a l'aula (2.6) i reflexionar sobre el que pot ser una bona actuació professional(1.2) ja que hem detallat una situació real i viscuda en les nostres pràctiques al centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada